Met No Barriers for Music willen de in- en doorstroom aan onze school en voor onze opleiding in het bijzonder verbreden en verdiepen, m.a.w. inclusiever en diverser maken, door een voorbereidingstraject uit te werken dat de slaagkansen op de toelatingsproeven voor iedereen verhoogt.
Samen met partners uit het formeel onderwijs en instellingen actief binnen de niet-formele en informele educatie willen we een stappenplan uitwerken voor een vernieuwend leerplatform dat de slaagkansen voor toelatingsproeven aanmerkelijk moet verhogen.
We willen hiervoor samenwerken met actoren uit het muziekonderwijs, zowel uit het secundair als hoger onderwijs, maar ook uit diverse culturele organisaties, zoals:
Het project vertrekt vanuit de eigen onderwijsvisie van de School of Arts van HOGENT en draagt bij aan de specifieke profilering die de school beoogt en als absoluut relevant ziet. Bijzonder is dat ook werk wordt gemaakt om zowel een professionele school of arts (PXL Music), een educatieve master in muziek, een kunstsecundaire opleiding (MUDA) én het DKO samen in dit project te betrekken.
(c) Vincent Pierins
bekijk ook: